Contact:
Om de kosten van het lidmaatschap voor onze vereniging laag te houden, is het noodzakelijk dat we zelf onze haven en clubhuis onderhouden. Hiervoor hebben we vele handen nodig.
We hebben daarom in het Huishoudelijk reglement opgenomen dat ieder verenigingslid minimaal 10 uur per kalenderjaar werkzaamheden verricht voor de vereniging (mag natuurlijk altijd meer). De werkzaterdagen zijn gezellige dagen, die het verenigingsgevoel versterken.
Ze zijn daarom voor nieuwe leden bij uitstek geschikt om de vereniging beter te leren kennen. Deze 10 uur betekenen dat leden, die niet actief zijn (geweest) in commissies, jaarlijks minimaal 2 zaterdagen komen helpen bij onze vereniging. Ivm de steigerbouw hebben een aantal leden aangegeven door-de-week ook mee te willen helpen.
We hebben op dit moment als samenleving nog steeds te maken met allerlei Corona maatregelen, dus ook in en rondom de haven. Om de werkzaamheden op de haven en in het clubhuis toch doorgang te laten vinden zijn er de nodige extra voorzorgsmaatregelen :
Kunt u absoluut niet aan onderhoudswerkzaamheden deelnemen (bijvoorbeeld door fysieke beperkingen) geef dat dan zo snel mogelijk na het ontvangen van het onderhoudsschema door aan het bestuur. Dit kan per brief of per e-mail. Stuur hiervan een kopie naar de Onderhoudscommissie.
Laat dan gelijk weten wat u wél kan betekenen in de ondersteuning van de vereniging. Denk bijvoorbeeld aan deelname aan de cateringclub op de werkzaterdagen.
De onderhoudswerkzaamheden worden altijd op zaterdag uitgevoerd, meestal in de periode van half oktober t/m half mei. Elke zaterdag worden er weer andere leden ingepland om te komen klussen. De Onderhoudscommissie maakt hiervoor jaarlijks een planning. Deze planning wordt per e-mail aan alle leden verstuurd en is tevens te bekijken op de website.
De onderhoudsdagen zijn op zaterdagen en starten om 9 uur :
Zorg dat je om 8:45 aanwezig bent. De koffie/thee staat dan klaar.
Om misverstanden over uw aanwezigheid te voorkomen bent u zelf verantwoordelijk voor het tekenen van de presentielijst. Deze lijst is in het bezit van één van de aanwezige commissieleden en kan tijdens de koffiepauze geparafeerd worden.
Het is belangrijk dat iedereen op de geplande datum aanwezig is en niet een week eerder of later komen. Hierdoor ontstaat er al snel een organisatorisch probleem (oa doorlooptijden) mbt sommige geplande werkzaamheden. Het is dus van groot belang om niet zomaar op eigen initiatief, zonder overleg, je werkdagen te wijzigen omdat we oa tav de corona maatregelen/-richtlijnen een gelimiteerd aantal leden per onderhoudszaterdag plannen.
Als u verhinderd bent, bent u verplicht om zelf te zorgen voor vervanging. Dit kan bijvoorbeeld door een zaterdag te ruilen met een ander lid. Informeer dan wel de Onderhoudscommissie en doe dit minimaal 1 week van tevoren.
Als u nooit op zaterdag kunt komen en hiervoor is nog geen alternatieve activiteit georganiseerd, spreek dan iets af met het bestuur.
Mocht u onverhoopt op de geplande dag ziek zijn, meld dit dat dan tijdig bij de
Onderhoudscommissie. In ieder geval vóór zaterdag 9.00 uur.
Contact op zaterdagen:
Neem binnen 2 weken contact op met de Onderhoudscommissie voor het plannen van een nieuwe datum. Wij vertrouwen erop dat je binnen 2 weken een nieuwe afspraak plant met de Onderhoudscommissie om je werkdag in te halen.
De Onderhoudscommissie informeert het bestuur meteen over leden die zonder bericht niet verschijnen op de geplande data. Het bestuur kan dan besluiten tot het
1. opleggen van een boete van €250 bij het niet voldoen van de werkplicht,
2. schorsen van het betreffende lid,
3. beëindigen van het lidmaatschap van het betreffende lid.
Bijlage : Plattegrond clubhuis.
wsv De Zandmeren
Zandstraat 15 5331 PG Kerkdriel
Havenmeester 06 50210098
Voorzitter : Frank Hagemans
Tel 06-54272534
voorzitter@wsvdezandmeren.nl
Secretaris : Mark Busman
Tel 06 22208114
siraterces @wsvdezandmeren.nl
Volg de borden :
De Zandmeren
Bezoekers Parkeren
op het grote parkeerterrein
aan de Zandstraat.
Leden Parkeren.
Op ons afgesloten
parkeerterrein.