20230214-kop
DeZandmerenLogo

Op zaterdag 30 september 2023 is ons clubhuis gesloten ivm een besloten feest.

Havenmeester

06 - 50 21 00 98

In ons gastenboek kunt u zien hoe andere gasten het verblijf in onze haven hebben ervaren.

Natuurlijk kunt u daar ook een bericht in ons gastenboek schrijven.

Naar het gastenboek

waterkrt
Meldsteiger
ankerhaven

Passanten Info.

Aanmelden.

De meldsteiger voor passanten vindt u vooraan aan de kopse kant van de A-steiger.

De havenmeester (telefoon 06 - 50 21 00 98) zal normaliter op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag  aanwezig zijn tussen 09.30 en 11.30 uur en tussen 18:00 - 20:00 uur.

Tijdens het hoogseizoen is ons clubhuis 7 dagen per week open.

20220811bbqopzaterdag Op zaterdag hebben wij vaak een bbq, waarbij  ook de passanten welkom zijn. Wij zorgen ervoor dat bbq brand, maar je moet zelf alle verdere toebehoren : vlees, vis, sausjes, borden en bestek  meebrengen.

In de weekenden kunt u in het voor- en naseizoen terecht in ons clubhuis waar ons barteam u gastvrij zal verwelkomen en u een ligplaats zal toewijzen.

De havenmeester zal u aangeven in welke box u kunt overnachten. Op de kop van de steigers vindt u borden met een verwijzing naar de boxen en elke box is vervolgens genummerd (gele nummerbordjes tegen de rand van de steiger). Mocht u geen direct contact krijgen op dit nummer wacht u dan op de kopsteiger tot de havenmeester bereikbaar is en u een box kan toewijzen. Je kunt hier ook de indeling van de haven opvragen.

Tarieven

De tarieven voor passanten zijn als volgt:

• Liggeld per nacht €1,40 per strekkende meter.
  • Walstroom gebruik €2,50 per nacht.
  • Toeristenbelasting 2024 per overnachting €1,58 per persoon.
  • Douche gebruik €0,50.
  • Gebruik van wasmachine en droger €7,50 per wasbeurt.

Omgeving

De haven ligt op zo’n kilometer afstand van het centrum van Kerkdriel, een gezellig dorp in de Bommelerwaard, het rivierengebied tussen Maas en Waal.

Het recreatiegebied de Zandmeren heeft een ruim zandstrand, zwemwater en veel speel- en wandelmogelijkheden.

In de buurt van de haven zijn meerdere restaurants met terras aan het water. Rondom de Zandmeren en aan de uiterwaarden van de Maas zijn vele zandstrandjes waar u voor anker kunt gaan om te picknicken of te zwemmen. U kunt daarbij genieten van het prachtige uitzicht over het rivierenlandschap.

Faciliteiten

• WSV de Zandmeren heeft een clubhuis met terras, waar u tijdens openingstijden wat kunt drinken en een kleine snack kunt eten.
  • De openingstijden van het clubhuis zijn vanaf 1 mei tot 1 oktober op vrijdag van 19.00u tot 22.00u, op zaterdag van 15.00u tot 21.00u en op zondag van 14.00u tot 19.00u.
  • Toilletten en douches. Toegangscode via de havenmeester. De douches werken op €0.50 munten.
  • Gratis leenfietsen voor leden en passanten.
  • WSV de Zandmeren heeft open zeilbootjes liggen waarmee kinderen kunnen leren zeilen, ook als de ouders geen boot hebben.
  • Op de aanlegsteigers kunt u gratis drinkwater tappen. In de passantenbrief die u krijgt uitgereikt bij aankomst staan de verdere spelregels vermeld.
  • Voor het legen van een chemisch toilet en chemisch afval zijn voorzieningen waarover u op de achterzijde van de passantenbrief meer informatie kunt vinden.
  • Gratis WiFi.
  • Was- en drooggelegenheid.
  • Speel- en zonneweide.
  • Honden zijn aangelijnd toegestaan.
  • In het clubhuis kunt u uw passantengeld per pin betalen.

• Onze Milieuregels kun je via deze link vinden.

Gratis kopje koffie of thee

Als het clubhuis open is (zie openingstijden clubhuis), bent u als passant bij aankomst van harte welkom voor een gratis kopje koffie of thee.

Via deze link kun je ook lezen hoe anderen onze haven vonden.

Bereikbaarheid met het openbaar vervoer.

Er is een regelmatige verbinding vanaf de parkeerplaats van De Zandmeren (bij Brandend Zand) naar Hedel en Zaltbommel. In Zaltbommel is er een mogelijkheid om per trein verder te reizen.

De busdiensten worden verzorgd door Arriva.

Ze gaan vanaf De Zandmeren vanaf 07:29 elk uur tot 17:29 naar Zaltbommel.

Van Zaltbommel naar De Zandmeren vanaf 08:12 elk uur tot 18:12 .

De reistijd is ongeveer 45 minuten.

Controleer vooraf de dienstregeling deze is op te halen bij Arriva : Regio Rivierenland lijn 267.

photo-2021-07-01-07-56-54-2
Plattegrond haven

Contact gegevens

Voorzitter : Frank Hagemans

Tel 06-54272534

voorzitter@wsvdezandmeren.nl

Secretaris : Mark Busman

Tel 06 22208114

siraterces.[antispam].@wsvdezandmeren.nl

Bank : NL 24 RABO 0153 4024 07 tnv. WSV de Zandmeren.

Jachthaven

waterkrt