20230214-kop

DeZandmerenLogo

Over ons

Wij als vereniging stellen ons ten doel de beoefening en bevordering van de watersport. Enthousiasme voor de watersport en een gezamenlijke passie, pleziervaart, dat zijn de belangrijkste ingrediënten van WSV De Zandmeren.

Een gezonde en gestructureerde vereniging met plezierige en respectvolle omgang met elkaar, waarbij we de spelregels hebben vastgelegd in statuten, reglementen en onze gedragscode.

De ligging

Het vaargebied van de vereniging ligt op de grens van Noord-Brabant en Gelderland. Onze thuishaven ligt in het recreatiegebied De Zandmeren, dat wordt gevormd door drie plassen die,zijn ontstaan door zand- en grindwinning. Vanaf de Maas is de haven te vinden ter hoogte van kilometer paal 212.

Hoe het begon

De Drielse Watersportvereniging De Zandmeren bestaat sinds 1973. Deze club is opgericht door 16 watersporters uit Kerkdriel, waarvan de meeste destijds een ligplaats in de jachthaven van Alem hadden. Zij wilden graag een watersportvereniging met een eigen haven in  de gemeente Maasdriel een en sloegen de handen ineen om dit plan te realiseren.

Na veel gesprekken met B&W kwam er een principe-overeenkomst met de gemeenteraad. De vereniging kon een stuk water en land pachten aan de Zandstraat ter hoogte van de steenfabriek De Bommelerwaard. Hier konden zij 40 ligplaatsen realiseren. Voorwaarde was wel dat daarvan de helft  voorbehouden was aan de inwoners van Gemeente Maasdriel.

Toen de kogel eenmaal door de kerk was, werd er in hoog tempo gewerkt aan de bouw van de steigers en overige havenaccomodaties. De leden besteedden hieraan vele avond- en weekenduren.

Contact gegevens

Voorzitter : Frank Hagemans

Tel 06-54272534

voorzitter@wsvdezandmeren.nl

Secretaris : Mark Busman

Tel 06 22208114

siraterces.[antispam].@wsvdezandmeren.nl

Bank : NL 24 RABO 0153 4024 07 tnv. WSV de Zandmeren.

Jachthaven

waterkrt