De onderhoudscommissie bestaat uit :
Voorzitter
Coördinatie en planning
Nico Stip
Zaterdagbegeleiding
Nico Stip, Paul Kuijpers, Herman Elfrink, Ruud Behr, Ruud Walters, Dielie Mulders en Frank Hanff
Per onderdeel zijn er de volgende aanspreekpunten :
Electra
Arie van Staveren
Schilderwerk
Cor Coset
Steigerbouw / advies onderhoud
Maarten Stout
Havencommissaris
Wim Renes,
Om de kosten van lidmaatschap voor onze vereniging laag te houden, is het noodzakelijk dat we zelf onze haven en clubhuis onderhouden. Hiervoor hebben we vele handen nodig. We hebben daarom in het Huishoudelijk reglement opgenomen dat ieder verenigingslid minimaal 10 uur per kalenderjaar werkzaamheden verricht voor de vereniging. Dit betekent dat leden, die niet actief zijn in commissies, jaarlijks 2 zaterdagen komen klussen in de haven.
De werkzaterdagen zijn gezellige dagen, die het verenigingsgevoel versterken. Ze zijn daarom voor nieuwe leden bij uitstek geschikt om de vereniging beter te leren kennen.
Uitzondering
Kunt u absoluut niet aan onderhoudswerkzaamheden deelnemen (bijvoorbeeld door fysieke beperkingen) geef dat dan zo snel mogelijk na het ontvangen van het onderhoudsschema door aan het bestuur. Dit kan per brief of per e-mail. Stuur hiervan een kopie naar de Onderhoudscommissie.
Laat dan gelijk weten wat u wél kan betekenen in de ondersteuning van de vereniging. Denk bijvoorbeeld aan deelname aan de cateringclub op de werkzaterdagen. Maar ook in andere commissies, zoals de communicatie -, evenementen -, bar -, zeil commissie en bestuur kunnen vaak mensen gebruiken.
Planning
De onderhoudswerkzaamheden worden altijd op zaterdag uitgevoerd, in de periode van oktober tot en met april. Elke zaterdag worden er weer andere leden ingepland om te komen klussen. De Onderhoudscommissie maakt hiervoor jaarlijks een planning, De planning wordt per e-mail aan alle leden verstuurd en is te bekijken op de website.
De onderhoudsdagen starten op zaterdag om 9.00 uur en worden afgesloten met een borrel om 15.30 uur. Zorg dat u minstens 15 minuten van tevoren aanwezig bent.
Om misverstanden over aanwezigheid te voorkomen bent u zelf verantwoordelijk voor het tekenen van de presentielijst. Deze lijst is in het bezit van één van de aanwezige commissieleden en kan tijdens de koffiepauze geparafeerd worden.
Voor die leden die echt geen onderhoudswerkzaamheden kunnen verrichten - bijvoorbeeld om gezondheidsredenen - doen vervangende klussen. Zij kunnen bijvoorbeeld de catering verzorgen van de werkploegen en lichte clubhuis werkzaamheden verrichten. Ook hiervoor is een Planning.
Het is belangrijk dat iedereen op de geplande datum aanwezig is en niet (zonder overleg) een week eerder of later komt.
Als u verhinderd bent, bent u verplicht om zelf te zorgen voor vervanging. Dit kan bijvoorbeeld door een zaterdag te ruilen met een ander lid. Informeer dan wel de Onderhoudscommissie en doe dit minimaal 1 week van tevoren.
Als u nooit op zaterdag kunt komen, spreek dan zelf een alternatieve activiteit af met de havencommissaris op een ander tijdstip.
Mocht u onverhoopt op de geplande dag ziek zijn, meld dit dat dan tijdig bij de Onderhoudscommissie. In ieder geval vóór zaterdag 9.00 uur.
Neem binnen 2 weken contact op met de Onderhoudscommissie voor het plannen van een nieuwe datum of Wij vertrouwen erop dat je binnen 2 weken een nieuwe afspraak plant met de Onderhoudscommissie om je werkdag in te halen.
De Onderhoudscommissie informeert het bestuur meteen over leden die zonder bericht niet verschijnen op de geplande data. Het bestuur kan dan besluiten tot
Voorzitter : Frank van der Voort
tel 0651419071
Secretaris : Frank Damen / Wil Kersten
tel 0611604470 / 0653734451
Bank : NL 24 RABO 0153 4024 07 tnv. WSV de Zandmeren.
wsv De Zandmeren
Zandstraat 15 5331 PG Kerkdriel
Havenmeester 06 50210098
Volg de borden :
De Zandmeren
Bezoekers Parkeren
op het grote parkeerterrein
aan de Zandstraat.
Leden Parkeren.
Op ons afgesloten
parkeerterrein.